Автор
досвіду: Трубіцина Лариса Омелянівна, старший вчитель.
Предмет: світова
література.
Тема досвіду: «Впровадження інноваційних підходів в організацію
самостійної роботи на уроках світової літератури та їх роль у вихованні
особистості дитини».
Адреса досвіду: Квасилівський НВК «школа-ліцей».
Провідна ідея та сутність досвіду: на уроках світової
літератури потрібно формувати в учнів уміння і навички самостійної роботи,
використовуючи інноваційні підходи до її організації. Завдяки самостійній
роботі школярі свідомо й міцно засвоюють основи літературної освіти та
розвивають своє логічне й образне мислення, уяву й пам’ять, усне й писемне
мовлення. Велике значення самостійної роботи ще й в тому, що вона прищеплює
учням необхідні практичні уміння й навички розумової праці в галузі
гуманітарних наук і мистецтва слова, без яких наш сучасник не буде
по-справжньому культурною людиною. Самостійна робота виховує допитливість,
кмітливість, інтерес до знань, працьовитість, ініціативу. Автор пропонує
різноманітні форми самостійної роботи учнів у процесі вивчення світової
літератури як основний засіб виявлення і розвитку в них творчих здібностей і
обдарованості ,підготовки їх до практичної діяльності.
Форми поширення: відкриті уроки, засідання
круглого столу, семінари, методичні об’єднання вчителів школи, району.
Об’єкт поширення досвіду: вчителі школи, Рівненського
району.
Результативність. Учні оволодівають навичками:
-
виразного читання літературних творів;
-
використання різноманітних словників, довідників;
-
прийомами цитування;
-
читання в особах;
-
характеристики літературних персонажів;
-
аналізу літературних творів і т. ін.;
-
конспектування;
-
підготовки усних і письмових творів, виступів, рефератів,
доповідей тощо.
Прогнозована результативність. У майбутньому вдосконалювати
навички самостійної навчальної діяльності учнів на уроках світової літератури,
використовувати інноваційні підходи до її організації, поєднувати декілька
видів самостійної роботи, забезпечуючи її посильність, доступність,
різноманітність для подальшого розвитку творчих здібностей школярів, підготовки
їх до практичної діяльності, формувати вміння самостійно шукати вирішення
навчальних завдань. Самостійна робота загартовує волю учнів, дисциплінує їх,
привчає доводити почату справу до кінця, виховує наполегливість і витримку;
також сприяє формуванню в учня творчої активності, бо в процесі її застосування
учень стає не лише об’єктом, а й суб’єктом, співтворцем навчання і виховання.
Немає коментарів:
Дописати коментар